New investigative report explains how the Kremlin conquered Russia’s Telegram channels

In a new investigative report for the website Proekt, journalists Mikhail Rubin and Roman Badanin explain “how the authorities turned Telegram into television” by colonizing and buying out the medium. Rubin and Badanin say Kremlin officials were initially worried about the influence of Telegram channels on Russia’s political system, and in late 2016 they started leaking insider scoops to certain journalists, to see where on the network the information emerged. Instead, the Kremlin quickly discovered that the people behind these channels are generally “scam artists” capitalizing on Russia’s “information shortage” by “creating the illusion that certain informed insiders” would tell the truth behind online nicknames. Ironically, nobody more than state officials themselves wanted this to be true. Meduza summarizes Rubin and Badanin’s report for Proekt.