Russian state TV anchor’s British citizenship makes his government ‘public council’ memberships illegal

On November 22, Alexey Navalny’s Anti-Corruption Foundation revealed that Rossiya-1 television anchor Sergey Brilev has had British citizenship since at least 2001. A few days later, Brilev verified this information, insisting that he’s violated no laws, saying, “An employee at a federal state unitary enterprise isn’t a state official […] and I have no access to classified information.” In fact, Brilev’s second citizenship means he broke the law twice by illegally joining two public councils, first at Russia’s Interior Ministry and then at Russia’s Defense Ministry.